Saturday, May 16, 2009

Selamat bertemu semula

Assalamualaikum dan salam perjuangan buat semua,

Setelah sekian lama tidak mengemaskini blog ini, akhirnya saya diberi kesempatan untuk berbuat demikian. Setelah beberapa hari berkampung di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), akhirnya ada juga masa untuk saya melihat dan mungkin berkongsi pengalaman yang didapati melalui program tersebut.

Sesungguhnya, Konvensyen Kebangsaan MPP IPTA yang baru saja berlangsung telah memberi seribu pengertian buat saya dan mungkin juga buat rakan-rakan MPP yang lain. Terdapat pelbagai isu yang dibangkitkan oleh pemimpin mahasiswa untuk diberi perhatian bersama bagi mencapai satu resolusi untuk melihat pembaharuan terutama sekali yang berkaitan dengan mahasiswa terbabit. Di samping itu juga, saya kira konvensyen ini telah memberikan satu platform kepada pemimpin mahasiswa seluruh negara dalam pelbagai aspek. Inilah medan yang saya kira pemimpin mahasiswa dapat berjumpa dan berinteraksi bersama tokoh-tokoh dan juga pemimpin-pemimpin. Peluang bersama dengan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohd Khaled Nordin, Datuk Saifuddin Abdullah selaku Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Dr Ramlah Adam, Datuk Dr Adham Baba, Naib-naib Canselor IPTA, Timbalan-timbalan Naib Canselor dan juga pemimpin-pemimpin mahasiswa itu sendiri.

Selain itu, hubungan baik sesama MPP pun dapat dieratkan dengan lebih baik lagi dan kami dapat bergaul dengan lebih mesra dan rapat lagi di antara satu sama lain. Selain itu, kami juga diberi kesempatan untuk berkhidmat kepada masyarakat di sekitar kawasan tersebut.

Mungkin setakat itu celoteh yang dapat sisampaikan pada waktu ini. Dan saya akan terus berkongsi segala isu yang relevan untuk dibincangkan hasil daripada Konvensyen yang saya sertai baru-baru ini

No comments:

Post a Comment